Email problemen

Het probleem dat u omschrijft betekent dat de verbinding met de e-mailserver plotseling is verbroken, bijvoorbeeld door het uitvallen van de inbelverbinding of een storing in het dataverkeer met uw modem. Probeert u nogmaals te verbinden en uw e-mail opnieuw op te halen.

Een tweede mogelijkheid is dat uw anti-virusprogramma te lang nodig heeft voor het scannen van de binnenkomende berichten. Probeer dit op de lossen door de server time-out in uw e-mailprogramma op een langere tijd in te stellen. Doe dit als volgt:

Let op!
Controleer bij e-mail problemen altijd eerst of de juiste e-mailservers ingesteld zijn in Outlook.

Windows Live Mail

  • Start Windows Live Mail
  • Klik met de rechter muisknop op het e-mailaccount
  • Open het tabblad Geavanceerd
  • Verhoog de waarde voor de servertime-out stapsgewijs tot het probleem is opgelost

Windows Mail

  • Start Windows Mail
  • Open het menu Extra en klik op Accounts
  • Selecteer de gewenste account en klik op Eigenschappen
  • Open het tabblad Geavanceerd
  • Verhoog de waarde voor de servertime-out stapsgewijs tot het probleem is opgelost

Outlook Express 6.0

  • Start Outlook Express
  • Open het menu Extra en klik op Accounts
  • Open het tabblad E-mail
  • Klik op uw POP3-account en vervolgens op Eigenschappen
  • Open het tabblad Geavanceerd
  • Verhoog de waarde voor de servertime-out stapsgewijs tot het probleem is opgelost

Outlook 2000

  • Start Outlook
  • Open het menu Extra en klik op Accounts
  • Selecteer de gewenste account en klik op Eigenschappen
  • Open het tabblad Geavanceerd
  • Verhoog de waarde voor de servertime-out stapsgewijs tot het probleem is opgelost

Outlook 2002 en Outlook 2003

  • Start Outlook
  • Open het menu Extra en klik op E-mailaccounts
  • Klik op Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en klik op Volgende
  • Klik op uw POP3-account en vervolgens op Wijzigen
  • Klik op Meer instellingen
  • Open het tabblad Geavanceerd
  • Verhoog de waarde voor de servertime-out stapsgewijs tot het probleem is opgelost

Outlook 2007

  • Start Outlook
  • Open het menu Extra en klik op Accountinstellingen
  • Klik op de POP3-account te selecteren en klik op Wijzigen
  • Klik op Meer instellingen
  • Open het tabblad Geavanceerd
  • Verhoog de waarde voor de servertime-out stapsgewijs tot het probleem is opgelost


Geef een reactie